! Jen do 17. prosince !
Garantujeme doručení do Vánoc u objednávek vytvořených do 17. prosince (zboží skladem). Po tomto datu už balíky občas cestují déle, než bychom si všichni přáli.

Pracovní dobu přes svátky naleznete
zde.
Menu Zavřít
Úvod Blog Kde najít výrobní štítek a vybrat správný díl

Kde najít výrobní štítek a vybrat správný díl

Kde najít výrobní štítek a vybrat správný díl

Jak najít výrobní štítek a správně určit náhradní díl

Správná identifikace náhradního dílu je základem každé úspěšné opravy. Aby bylo možné vybrat ten pravý, je nutné znát přesný model vašeho spotřebiče. Tyto informace jsou vždy uvedeny na tzv. výrobním (typovém) štítku, který je pevně umístěn přímo na přístroji.
Štítek obvykle obsahuje modelové označení, výrobní číslo, PNC či service kód – právě podle nich lze zvolit správný díl bez rizika omylu.


Kde štítek na spotřebiči najdete

Umístění se liší podle typu zařízení. Níže uvádíme nejčastější místa, kde jej můžete hledat:

🧺 Pračky a sušičky

  • po otevření dvířek – na rámu nebo v okolí otvoru bubnu,

  • na dvířkách krytu čerpadla či filtru,

  • případně na zadní nebo horní části krytu.

🍽 Myčky nádobí

  • na horní nebo boční hraně dveří (viditelný po otevření),

  • na spodním soklu nebo na zadní straně přístroje.

🧊 Chladničky a mrazáky

  • na vnitřní stěně (většinou vlevo nebo u zásuvek),

  • ve spodní části prostoru mrazničky po vyjmutí zásuvky,

  • na zadní či boční vnější straně,

  • případně na vnitřní straně víka.

🔥 Sporáky a vestavné trouby

  • po otevření dvířek – na rámu nebo kolem těsnění,

  • v úložném prostoru (zásuvce) nebo na zadní straně trouby.

☢ Mikrovlnné trouby

  • na zadním krytu nebo po sejmutí vnějšího pláště.

🧹 Vysavače

  • na spodní straně základny, často u kol nebo kartáčů,

  • pod nádobkou na prach,

  • v zadní části přístroje poblíž vývodu kabelu,

  • u ručních vysavačů na spodní či boční straně odnímatelné části.

☕ Kávovary a malé kuchyňské spotřebiče

  • na zadní straně nebo spodní části základny,

  • u fritéz pod fritovacím košem,

  • u kávovarů po vytažení nádoby na vodu nebo na vnitřní straně dvířek,

  • někdy i na odkapávači či pod ním.

Pokud jde o vestavné spotřebiče, může být štítek hůře přístupný – v takovém případě je nutné zařízení částečně vysunout.


Jaké údaje jsou důležité

Při hledání správného dílu si ze štítku poznamenejte následující:

  • Značku výrobce (např. Bosch, Whirlpool, Gorenje, ETA),

  • Modelové označení (např. Gorenje WA 63101),

  • Product number / PNC / Service code – jedinečný kód výrobku, který přesně určuje verzi přístroje (např. 914529120-00),

  • Sériové číslo (S/N) – občas nutné zejména u novějších modelů, kde se mohou lišit drobné konstrukční detaily.


Proč je důležité mít přesný kód

Zákazníci často hledají díly pouze podle značky nebo názvu řady, např. „Whirlpool 6th Sense“.
Takový postup ale vede k chybám – i v jedné sérii může být desítky různých verzí se zcela odlišnými součástkami.
Pouze konkrétní čísla z výrobního štítku zaručí, že objednáte správný náhradní díl.


Postup při objednání náhradního dílu

  1. Najděte a přečtěte údaje z výrobního štítku.

  2. Zapište si model, kód produktu a sériové číslo.

  3. Podle těchto údajů vyhledejte díl na našem e-shopu nebo je uveďte v poptávkovém formuláři.

  4. Pokud si nejste jisti, zašlete nám fotografii štítku – naši specialisté vám rádi poradí.


Shrnutí

Výběr správného náhradního dílu není složitý, pokud víte, kde hledat.
Výrobní štítek je klíčem k přesné identifikaci přístroje – bez něj riskujete, že zvolíte nesprávnou součástku.
Proto je prvním krokem každé opravy nalezení štítku, opsání všech údajů a až poté výběr dílu.

Takto máte jistotu, že objednaná součást bude pasovat přesně na váš spotřebič a oprava proběhne rychle a bez komplikací.

30. 10. 2025